Borderlands - Recenzja gry

No gra faktycznie zapowiada się bardzo dobrze, a cel-shading ma swoje dobre strony - ładnie wygląda i nie jest tak sprzętożerny. Jednak po zagraniu w Hellgate London ( notabene go przeszedłem, bo gra wcale nie jest taka zła) mam pewne obawy.

Po pierwsze losowe tworzenie świata. Wiemy jak to działało w Diablo i Hellgate London - lokacje były sztampowe i składały sie z tych samych elementów - układ pomieszczeń się różnił ale był identyczny - tak samo mapa na powierzchni. Jeśli by iść w tą stronę tworząc ogromny świat - już wolne normalną mapę, ale dopracowaną.

Po drugie losowe bronie i ich tworzenie. Taaak - to samo mówili kolesie od Hallgate .. Na czym się skończyło ?

a) na tworzeniu broni z planów - z części innych broni faktycznie, ale były to surowce, a nie faktyczne części - a bronie i tak wyglądały jak te standardowe,
b) kilka rodzajów broni w wielu wariacjach - ale nigdy się od siebie nie różniących wyglądem w swojej klasie
c) niemozliwość połączenia kilku rodzajów broni i tutaj się zatrzymam. Nie myślcie, że w borderlands połączycie bazookę z rewolwerem, albo inne tego typu wymysły - nie wierzę w takie bajki, dopóki twórcy nie pokażą jak się modyfikuje broń w tej grze, ale takie skrajne pomysły ? raczej nie do zrealizowania.

Po trzecie liczba broni - 663 tyś ? generowane losowo z 20 elementów - ot i cała filozofia.

Mimo moich obaw gra zapewne będzie bardzo grywalna i to miejmy nadzieję ją uratuje w obecnej fali sztampy i miałkości w dzisiejszych grach. Mając na uwagę ogólnoświatowy kryzys ekonomiczny, cena 'Borderlands' będzie pewnie na poziomie 119 pln. Szczerze wątpię w 99, chyba że w jakichś sklepach internetowych.

Do premiery coraz bliżej. Osobiście, nie mogę się doczekać tej pozycji. U mnie to na chwilę obecną target nr 1 i wiążę z nią duże nadzieje. Gearbox nie powinien zmaścić tak dobrze zapowiadającego się mixu FPS z RPG. Jeśli tylko walki będą emocjonujące, a elementy zbieractwa i doświadczenia dopełnią przyjemność z obcowania w wirtualnym świecie, to będzie to niewątpliwy hit. Cell-shading to imo strzał w dziesiątkę - gra będzie przynajmniej się odznaczała od masy podobnych strzelanek bez duszy, dla mnie to żadna wada, zakładając, że zostanie to zrealizowane na odpowiednim poziomie.