The Division - Recenzja gry

Na Gamescomie ujawniono zaś, że powstaje również wersja PC, o którą prosiło wielu graczy. Kolejna gra sygnowana nazwiskiem fantastycznego Toma Clancy'ego jest sieciowym RPGiem, a zabawa przypomina zwykłą strzelankę TPS. Akcja gry toczyć się ma w niedalekiej przyszłości, gdy świat znajduje się na skraju apokalipsy, a głównym polem popisu dla graczy ma być... cóż za nowość... Nowy Jork. Pojawiło się kilka artykułów o tej grze, w których prezentowane są podstawowe mechanizmy stojące za rozgrywką, a także opisujące fragmenty gameplay'a. Podobnie jak inne nowe IP Ubisoftu, Watch Dogs, The Division ma nas zachwycać wspaniałą grafiką i wielką dbałością o detale świata przedstawionego.

Nie mam zielonego pojęcia jak Francuzi to robią, ale w ostatnich latach potrafią mnie do swoich nowych produkcji nastawić bardzo pozytywnie, a każde nowe informacje na ich temat robią na mnie ogromne wrażenie. Liczę, że ogólny koncept i zapowiedzi zostaną przez twórców w pełni wykonane.

1. Gra wygląda jak 100-krotnie podrasowany Ghost Recon: Future Soldier z 10-krotnie podrasowanym Frostbite 3. Snowdrop jest nieziemski.
2. Wystarczy, że wstawią sposób poruszania się postaci i strzelania jak w GR:FS i odrzuci to sporą część gimnazjalistów i innych dzieci.
3. System umiejętności - to właśnie sprawia, że martwię się o tą gre.
4. Sposób dystrybucji - oby jak Guild Wars - płacimy tylko raz. Nie powinna być.z tego gra z abonamentem (bo większość graczy nie zamierza płacić co miesiąc), ani Free2Play, bo to właściwie wymusza Pay2Win (chyba, że system GR:O lub WoT).
5. Personalizacja. Będzie tradycyjnie (czyli przerabianie broni jak w GR:FS / BF4 oraz edycja postaci jak w RPG - plecaki, czapki, itp.) czy minimalistycznie (kilka typów postaci do wyboru i broń z domyślnie założonymi dodatkami).
6. Gadżety i uzbrojenie. Niedaleka przyszłość (BF4 i CoD) czy całkowite ufo (GR:FS / GR:O / SC:B).
7. Czy będzie możliwość posiadania pojazdów (motocykle, samochody, quady, śmigłowce, coś opancerzonego)? Była by to wielka nowość w seriach śp. Tom'a Clancy'ego.