Guilty Gear - Recenzja gry

Z całej serii, pokochałem tylko "MK:Trilogy". Dostęp do wszystkich postaci i każde możliwe zakończenie walki.

Teraz trzeba czekać aż wydadzą coś takiego w wersji GG. Mój brat powiedział jednak coś, co mnie zaciekawiło. Mianowicie wspomniał mi pewnego dnia, że ciekawie by było, gdyby twórcy GG, tworząc kolejną odsłenę tej wyśmienitej bijatyki, wzorowaliby się na prowadzonej na tym forum sesji. Mogłoby to dotyczyć tylko osobnej opcji story, albo też być wystawionym jako główny wątek fabularny tej gry.

Jak już wspomniałem, ten pomysł bardzo mnie zaciekawił. Małe są na to szanse, ale sam pomysł jest intrygujący. Pomysł moim zdaniem świetny. Jeśli do tego włączyłoby się akcję na motywach Sesji GG, to wyszłoby najleprze anime na podstawie gry, jakie tylko mogłoby być . Uważam jednak, że film z prawdziwymi aktorami nie przejdzie, chyba, że będzie tworzony w oparciu o najnowsze techniki komputerowe. Inaczej bedzie to tylko strata czasu i pienięczy (oraz kolejna pozycja do listy najgorszych filmów z gier).

Zanim zaczniecie walkę, należy się grzecznie przywitać. W tym celu robisz dwa różne Respect'y. Następnie zaczynacie walkę.

Zaznaczam, że Justice można walczyć dobrze zarówno w ofensywie, jak i w defensywie. Szczegół polega na tym, aby wypracować sobie punkt równowagi.

Musisz umieć wyczuć przeciwnika. Gdy zadaje jakiś cios ma dwie opcje kontrataku. Są to blok ogonem, albo slash (z wysuwanych ostrzy). Czasem powinieneś zaatakować drugi czekając na ruch wroga. Kiedy ten wyprowadza kombinację ciosów, które mają przełamać twoją blokadę, ty stosujesz Strike Back Tail i wyprowadzasz szybką serię ciosów. Nie zawsze wygrywa ten, kto pierwszy atakuje.

Najczęstszym atakiem, jaki powinieneś stosować, jest slash, ale pamiętać należy też o atakach ogonem, Hslash'u i uderzeniach pięścią. Ten ostatni polecam robić bez trzymania klawisza "w przód". Na większe odległości stosujesz N.B., który detonujesz w odpowiednim momencie. Dust stosujesz, kiedy jesteś gotowy wykonać combo i wiesz, że przeciwnik nie zdąży zablokować. W powietrzu stosuje głównie kombinacje pięść, kop, slash, oraz na zakończenie Hslash, który sprowadzi wroga do parteru. Inną opcją jest Dust + Imperial Ray, wyprowadzony w momencie upadku. Efekt bolesny. W wielu sytuacjach polecam Michael Blade. Ten overdrive, użyty w odpowiednim momencie potrafi naprawdę napsuć krwi. Gamma Ray jest ostatecznym atakiem tension i nie ma właściwej odpowiedzi, kiedy powinno się go użyć.

Moje combo składa się zazwyczaj z serii kopnięć, ciosów pięścią, slash'a i Hslash'a w ograniczonych ilościach. Całą kombinację staram się zakończyć tak, aby przeciwnik upadł.

Kiedy uda mi się zastosować dobrą kombinację ciosów, przeciwnik zostaje ogłuszony. Wtedy w ciągu 2-3 sekund stosuję X Laser i kończę walkę (około sekundy na zmianę trybu i reszta czasu na wprowadzenie kombinacji).

To jest mój prosty sposób na pokonanie każdego. Zaznaczam tylko, że jeśli grasz z kimś równym sobie, to ta metoda pozwala ci na stoczenie widowiskowej walki, której długo się nie zapomina. W takiej walce, już nie mówi się "Byłem lepszy", tylko "Miałem więcej szczęścia". Miłej gry.