Serwer gier internetowych
Serwer gier internetowych
- strona główna

Forum gier internetowych

Dyskusje i porady dla użytkowników gier internetowych produkcji PLINGA.
Obecny czas: Pią Mar 29, 2024 6:43 am

Wszystkie czasy w strefie UTC + 2 godziny




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Niby-rewolucja Petera Molyneux
PostWysłany: Wto Mar 24, 2015 3:51 pm 
Offline
bywalec
bywalec

Dołączenie: Wto Mar 24, 2015 3:38 pm
Postów: 13
Z rzadka zagłębiam się w newsy dotyczące gier, co czasem kończy się spektakularnymi, acz nieco spóźnionymi odkryciami – jak choćby w przypadku mego ostatniego olśnienia trailerem gry Heavy Rain, który światło dzienne ujrzał w roku… 2007. Możliwe zatem, że znowu piszę na temat, który wszyscy zdążyli już przedyskutować od góry do dołu. No i trudno. Na gami-blogu chyba nikt jeszcze o tym nie wspominał, więc równie dobrze mogę tą osobą być ja. No to jedziemy.

O Natalu pewnie już zdążyliście usłyszeć. Jeśli JA zdążyłem, to co dopiero reszta świata. Ma notka zaś traktuje o związanym z tym systemem projekcie Petera Molyneux, który to zaprezentowano na tegorocznym E3. Nie będę bawił się w streszczanie filmiku, bo prezentacja jest stosunkowo krótka i całkiem ciekawa. Obejrzyjcie i lećcie do kolejnego akapitu.

Trzeba przyznać, że zaprezentowana technologia była zwyczajnie fantastyczna. Mnie jednak zmartwiła jedna rzecz. Rozwijanie interaktywności gier komputerowych i video samo w sobie jest rzeczą chlubną, ale nie jestem pewien dokąd ma to wszystko prowadzić. Nie wydaje mi się, by ktokolwiek z wyjątkiem niesławnej rzeszy simso-maniaków mógłby się dobrze bawić prowadząc nawet najbardziej realistyczną rozmowę z programem komputerowym. Dobra gra ma do zaoferowania nie tylko niespotykaną dotąd interaktywność, ale też jakąś konkretną przygodę.

Pamiętajmy też o skłonności Petera Molyneux do – żeby nie użyć mocniejszego słowa – koloryzowania rzeczywistości. Rozmowa z chłopcem kojarzyła mi się z tymi, które już dziś można tekstowo przeprowadzić z innymi programami w Internecie – na przykład igod. Nawet jeśli stoi za tym jakiś bardziej wyrafinowany system, co w rzeczywistości nam on daje? Po prostu dużo więcej kwestii dialogowych do wyboru, które przecież w końcu muszą doprowadzić do wątku poruszającego fabułę do przodu. Wątpię też, by wprowadzenie tego systemu miałoby doprowadzić do usunięcia okienek z tematami rozmów. W przeciwnym wypadku gracz zwyczajnie by nie wiedział o co ma się spytać i gubiłby się w dyskusjach o pogodzie i popycie na buraki cukrowe.

Zwróćcie też uwagę na fakt, że kobieta która grała praktycznie nie ruszała nogami. Kamera sama z siebie podążała za chłopcem. Zatem to ma być ten niesamowity system umożliwiający zerwanie z padami i klawiaturą raz na zawsze? Ta…

Dobra, nie będę się rozpisywał bo z doświadczenia wiem, że na tym serwisie dłuższe notki kończą z jednym komentarzem w rodzaju „ugh… ściana tekstu”. Ogółem to ten cały nowy projekt Petera Molyneux taki zachwycający wcale nie jest.


Góra
 Profil  
 

Gracz komputerowy



Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 2 godziny


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
cron
Rezenzje gier | Powered by phpBB © 2014 phpBB Group

Redakcja serwisu forum.freeware.info.pl informuje, że publikowane komentarze są prywatnym opiniami użytkowników forum i nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. | polityka prywatności